Armoedebeleid

Heemskerk heeft een ruimhartig en breed toegankelijk armoedebeleid. Dat is wat D66 betreft een goed uitgangspunt. We richten het armoedebeleid zo in dat dat het mensen echt ondersteunt om structureel uit de armoede te komen en zelfstandig hun leven te leiden zonder hulp van de gemeente.

D66 wil voorkomen dat mensen in de schulden raken. Schulden stapelen zich snel op en leiden tot stress en spanning in de gezinssituatie. De schuldenindustrie is harteloos en kent weinig ruimte voor de menselijke maat. D66 wil dat de gemeente per situatie gaat beoordelen wat nodig is om de persoon in kwestie te helpen. Het schuldhulpverleningsbeleid van de gemeente moet stevig zijn en ervoor zorgen dat mensen snel kunnen starten aan het herstel en behoud van een gezonde financiƫle situatie. De gemeente gaat samen met professionals kijken hoe we op vernieuwende wijze schulden kunnen aanpakken en waar mogelijk te voorkomen.

Verkiezingsprogramma 2022-2026

Laatst gewijzigd op 31 december 2021