zaterdag 19 mei 2018

D66 zet handtekening onder coalitieakkoord

Vrijdagmiddag hebben wethouder Marieke van Dijk en fractievoorzitter Mark Wouters van D66 Heemskerk samen met Heemskerk Lokaal, CDA en VVD het coalitieakkoord ‘Heemskerk zichtbaar beter’ gepresenteerd. In dit akkoord staan de plannen die we samen met deze partijen hebben gemaakt voor een nog beter Heemskerk. Marieke van Dijk zal net als de afgelopen vier jaar namens D66 plaatsnemen in het college.

Van Dijk is blij met het akkoord en begint vol enthousiasme aan een nieuwe periode als wethouder. “Dit is een coalitieakkoord waar ik mij als wethouder de komende jaren vol enthousiasme voor zal inzetten. Ik heb er vertrouwen in dat we hiermee de komende jaren resultaten gaan bereiken waar alle Heemskerkers trots op kunnen zijn.”

Ook de kersverse fractievoorzitter van D66 Heemskerk Mark Wouters is blij met het akkoord. “D66 staat voor geloofwaardige politiek, met haalbare plannen. Dit coalitieakkoord is ambitieus, maar ook realistisch”, aldus Wouters. “Er wordt geïnvesteerd in de toekomst. Duurzaamheid staat prominent op de agenda, net als regionale samenwerking op het gebied van sport en cultuur. Met dit akkoord kijkt D66 met optimisme naar de toekomst!”

Portefeuille Marieke van Dijk
Marieke van Dijk heeft een mooie portefeuille toebedeeld gekregen. Ze zal zich onder meer bezig gaan houden met financiën, de participatiewet, toerisme, kust & strand, (regionale) economische ontwikkelingen en armoedebeleid. Namens de andere partijen nemen Aad Schoorl (Heemskerk Lokaal), Krijn Rijke (CDA) en Gaatze de Vries (VVD) plaats in het college.

Speerpunten D66
Belangrijke punten voor D66 in dit coalitieakkoord zijn onder meer de voortrekkersrol die de gemeente op zich gaat nemen op het gebied van verduurzaming en de energietransitie, de aandacht voor het centrum en toerisme en de samenwerking met andere gemeentes in de regio op het gebied van onder meer cultuur en sport.

Benieuwd naar het volledige coalitieakkoord? Lees het op de website van gemeente: klik hier.