woensdag 14 mei 2014

D66 zet vraagtekens bij permanente noodlokalen bij De Bareel

Afgelopen maand heeft het Heemskerkse college van B&W een omgevingsvergunning verleent om de bestaande noodlokalen bij basisschool De Bareel in de Broekpolder permanent te laten bestaan. Volgens D66 zijn noodlokalen bedoeld om tijdelijk onderdak te bieden aan klassen, en per definitie niet als een permanente oplossing. Daarnaast zijn noodlokalen geen verrijking voor het aangezicht van de buurt of wijk.

De fractie vindt noodlokalen voor de opvang van een tijdelijke behoefte in principe niet onacceptabel, maar in Heemskerk moeten we wel terughoudend zijn met het plaatsen van noodvoorzieningen en dit slechts op basis van een goede onderbouwing toestaan. Daarom heeft René van der Linden namens de fractie van D66 Heemskerk het college schriftelijk gevraagd hoe lang er nog een leerlingenoverschot wordt verwacht bij De Bareel, en op welke wijze aandacht is geschonken aan de inpassing van de noodlokalen in de buurt.

De schriftelijke vragen zijn hier te vinden.